Enkel og veldig god torskerett

Denne fiskemiddagen har jeg laget en del ganger. Den er veldig enkel og rask å lage, og det smaker veldig godt. Den er også melkefri.

Du trenger:

  • 400 g frossen torsk, skjært i skiver, eller fiskefilet
  • 1 boks kokosmelk eller kokoskrem
  • 2 løk i tynne skiver
  • 2 hvitløksfedd, fint hakket
  • 2 ts karripulver (mitt karripulver er så sterkt, så jeg må ta mindre)
  • salt etter smak

Stek løken og hvitløken i smør eller olje til det er mykt men ikke brunt. Tilsett karripulveret og rør rundt en liten stund.

Tilsett kokosmelk eller kokoskrem. La det småkoke uten lokk 5-10 min. til sausen tykner.

Legg fiskeskivene på sausen og vend dem en gang. Legg på lokk, og la fisken trekke på svak varme til den er ferdig.

Smak til med salt. Dryss over korianderblader hvis du har!

 

Jeg lærte en gang av ei indisk dame å skjære løken i ringer i steden for i biter. Men jeg har glemt hvorfor det skulle være så bra. :)

 

Serveres med ris og grønnsaker.

 

God og enkel hverdagsmat!

 

5 thoughts on “Enkel og veldig god torskerett

  1. Det der var middagen vår en dag i forrige uke. Veldig populært hos hele den lille familien vår :) Takk for oppskriften. Godt,sunt og enkelt; det liker jeg :)

  2. Takk for en fantastisk påske :)
    Den retten skal jeg prøve!!!
    Godt med noen gode fiskeoppskrifter…

Legg igjen en kommentar

