Julebrygg eller solbærtoddy

Jula har jo kommet i butikkene, så da er det vel på tide her også?

 

 

Denne solbærtoddyen er deilig hele den kalde årstiden. Jeg fant oppskriften i et coop-blad en gang, og siden har jeg laget den mange ganger.

  • 1,5 dl solbærsaft
  • 2 dl vann
  • 1,5 dl eplejuice
  • 1 kanelstang
  • 1 ts kardemommekjerner
  • 5 nellikspiker

 

Det er ikke så farlig med mengdeforhold her. Lag en blanding som er passe søt for deg.

Tilsett krydder. Varm opp til 90 grader og la det trekke 15 min. Her kan man også variere med andre krydder. F.eks. muskat og ingefær.

I steden for solbærsaft kan man bruke blåbærsaft. Det er også deilig med litt rødvin i.

Denne toddyen er en skikkelig kosedrikk, men jeg synes også den er bra å drikke når jeg er forkjøla.

 

 

One thought on “Julebrygg eller solbærtoddy

Legg igjen en kommentar

