Grønn chai-te!

 

Nydelig, varmende te!

 

 

 

Jeg drikker ganske mye grønn te, roibos-te, urtete og annen te. Særlig i den kalde årstiden. Noen ganger lager jeg en ekstra god te, inspirert av indere.

Det finnes jo mange forskjellige måter å lage denne teen. I denne oppskriften er det bare kardemomme som krydrer teen.  Andre oppskrifter har mange flere forskjellige krydder.

 

  • 0,5 l vann
  • 5 hele grønne kardemommekapsler
  • 3 dl melk (jeg brukte blanding av fløte og vann, eller så kan man bruke alternativ melk)
  • ca 1 ss grønne te-blader
  • 6 dråper stevia vanilje
  • 2 ss palmesukker

 

 

Grønne kardemommekapsler

 

 

Kok opp vannet. Åpne kardemommekjernene og la de trekke i vannet noen minutter. Tilsett de grønne bladene og la trekke 7 minutter.

Så tilsettes melken  og det varmes forsiktig opp, men skal ikke kokes. Søt etter smak. Jeg har brukt flytende stevia og palmesukker.

 

 

 

 

4 thoughts on “Grønn chai-te!

  1. Jeg har akkurat begynt å drikke te igjen, men foreløbig finnes det bare en måte i mitt hode å lage te på: gjennom teposer :p Når jeg først skal kose meg, så pleier jeg heller å drikke skikkelig mørk kakao ^^

Legg igjen en kommentar

