Pannekaker er gøy

Jentene synes selvfølgelig at pannekaker er kjempegodt til middag! Jeg synes også det er godt, men kanskje ikke et fullverdig måltid? Så jeg liker å putte litt forskjellige ting i røra.

I dag ble den sånn:

  • 8 dl melk laget av cashewnøtter og havre, i thermomixen
  • 5 dl mel. En blanding av sammalt hvete fin, amarant og litt kokos
  • en rest kokt quinoa, ca 2 dl
  • 5 egg
  • 1 ts salt
  • kokosfett til steking

Alt ble kjørt til en glatt røre i thermomixen, og så fikk det stå og velle en halv time. Imens spiste vi litt gulrot og agurk.

Jeg tok 2 revne epler i halve røra og stekte lapper av det.

Det ble veldig gode pannekaker, men som vanlig litt vanskelige å snu uten å ødelegge dem. :) Hvis noen har råd til bindingsmiddel som er sundt, så vil jeg gjerne høre. :)

Bilde har jeg ikke, men legger ved bilde av hirselappene jeg lagde for en stund siden.

Hirselapper

Vi pleier å ha hjemmelaget eplemos eller blåbærsyltetøy på.

4 thoughts on “Pannekaker er gøy

    • Det er ganske vanlig å lage melk av cashewnøtter (ikke de med salt), for oss som ikke tåler melk. Så greit å lage som base for pannekaker også. :)

  1. Tilbaketråkk: Middagsplan uke 12 « Hjemmelagd

Legg igjen en kommentar

