Middagsplan uke 42

Nå er det på tide med middagsplan igjen! Etter to uker pause pga besøk og mannen har vært borte. Så da hadde vi en del mat fra fryseren eller helt enkel mat. :)

Nå er det fire uker til terminen, så hvis jeg får tid skal jeg prøve å fryse ned noen middager. Så har jeg noe som går fort å lage når babyen er liten.

Jeg har fått tak i en kokebok på biblioteket, som er midt i blinken for meg, siden jeg for tiden holder meg borte fra hvete og sukker. «Naturlig og næringsrik mat«, naturlig fri for sukker, melk og gluten. Så tenkte å prøve å lage noe derfra denne uka. Boka er full av skrivefeil, men med mange unike oppskrifter. :) Forfatteren har også skrevet flere bøker. Hun har en nettside, http://www.naturmat.no/. Der står det litt om matintoleranse.

Mandag: Spinatsuppe med egg

Tirsdag: Jentene har bestilt pannekaker. Rødbetråkost kommer i tillegg.

Onsdag: Ovnsgryte med hirse, spinat og «oste»-saus

Torsdag: Dampkokte grønnsaker og fiskepinner (hjemmelagde) i hvit saus.

Fredag: Hamburger og salat. Får se hva jeg gjør med hamburgerbrød. Kanskje de andre får kjøpebrød og jeg bare spiser kjøtt og tilbehør. :)

Legg igjen en kommentar

