Sjokoladeis i Thermomix

Sjokoladeis i Thermomix

Sjokoladeis uten melk og sukker

Nydelig sjokoladeis uten melk og sukker! Denne isen har veldig lik konsistens som vanlig is, og er lett å lage. Blir derfor et veldig godt alternativ for oss som ikke tåler melk. 

Oppskriften er veldig enkel, kan også lages i blender: 

  • 500 g frosne bananer i biter
  • 150 g macadamianøtter (har brukt mandler, siden det er billigere)
  • 2 ss kakao
  • 30 g agavesirup (eller lønnesirup, honning)

Blendes på trinn 9 til det blir iskonsistens. Hjelp til med slikkepotten. 

Original oppskrift har jeg funnet på Quirky Cooking, her

Is uten melk

Is er godt!

6 thoughts on “Sjokoladeis i Thermomix

  1. Oooo! Jeg tenkte faktisk på is tidligere idag, og hvordan jeg skulle få spist det nå som sukker, melk og gluten er ting jeg unngår, samt soya. Dette var jo kjempesmart! Banan og jordbæris høres helt magisk ut. Jeg pleier å lage jordbærmilkshake med frossne jordbær, fyller opp med rismelk/mandelmelk og vann til det dekker bærene, har i 2 dråper vanillacream stevia og en god dæsj kanel. DET blir godt det!! Det kommer sikkert jentene dine til å like også.

    • Det hørtes kjempegodt ut! Jenta mi på 5 spurte etter rosa is i dag. :) Jeg lovte henne å lage det når jordbærsesongen begynner igjen, for er det snart tomt for jorbær i fryseren! (går vel an å kjøpe frosne bær i butikken også da)

  2. Hei
    Så koselig du stakk innom og at du la igjen en liten kommentar.
    Muffinsene jeg lagde uten melk ble kjempegode. Bare bruk form med hard kant. For de flyter så lett ut.

    Denne isen så god ut.. hmmm men liker ikke sjokolade thi hi..

    Velkommen til bloggeverden. Håper du vil kose deg så mye som jeg gjør her inne, møtt mange koselige og hyggelige mennesker..

    Wendy

Legg igjen en kommentar

